Dostrajanie (MBB)

MBB (MIND BODY BRIDGING) czyli dostrajanie, to kolejna koncepcja wprowadzona w świat korporacyjny prosto z armii amerykańskiej. Praktyka początkowo stosowana pośród weteranów wojennych, obecnie święci triumfy w organizacjach w których stres gości każdego dnia.

Amerykański psychiatra, Stanley H. Block, autor „Powrotu do zmysłów” opracował metodę dostrajania w oparciu o dwa podstawowe założenia:

1) to co tu i teraz rejestrujemy za pomocą wzroku, smaku, węchu, słuchu i dotyku

2) nasze myśli kierują się raczej w stronę minionych doświadczeń

I co gorsza, w większości przypadków myśli tych negatywnych (“wyszedłem na głupca, źle wypadła moja prezentacja, nie umiałem przekonać słuchaczy…”). Jak uwolnić się od tego typu myślenia, a także jak uwolnić własne ciało od przykrych skutków takiego myślenia – to wszystko do odkrycia i przećwiczenia w “Powrocie do zmysłów”.  Oprócz 10 dniowego planu optymalizacji życia, znajdziemy tam również krótsze i łatwiejsze ćwiczenia.  Mapy myśli, początkowo opracowane przez Tony’ego Buzana, tym razem posłużyły do połączenia ciała z umysłem. Ćwiczenie zajmujące nie dłużej niż 5 minut, pozwala zatrzymać się w natłoku myśli / zdarzeń i zastanowić się nad własnymi zachowaniami, reakcjami i krokami.  Ale to przecież już znamy z innej popularnej koncepcji, a mianowicie mindfullness (uważność).

Stanley H. Block, Carolyn Bryant Block, „Powrót do zmysłów”, Czarna Owca 2011